Összes oldalmegjelenítés

2011. november 27., vasárnap

Tél

  Megint megélünk egy telet, pergető horgásznak kínszenvedés pláne, ha  a vizeink befagynak, és metsző szél kergeti a hópelyheket a tájban.
De hagyjuk a melankóliás állapotot másra, én ilyenkor kezdem meg a mű csali készítés  bonyolultnak nem nevezhető, kicsit túlmisztifikált, de nekem annál szórakoztató téli elfoglaltságot jelent.
Általában olyan 50-60 db-ot készítek el, pár selejt is beugrik, de azok a kandallóban kötnek ki.
Amire törekszem az  az, hogy a kis imitáció a nagy igénybevételt is kibírja, azért dekoratívra sikerüljön és a mozgása figyelemfelkeltő, legyen.


Általában bevált típusokat készítek.
A konstrukciót leteszteltem, 10 l es vedret töltöttem meg vízzel és a voblerrel emeltem fel, kicsit meg is mozgattam a vobler jól teljesített, ugyanezt púrhabból készült csalikkal

 is eljátszottam gond itt-sem volt ,még a kisebbeknél sem.Nem sok olyan pergető bot van a piacon amivel 10 kg ot emelünk./ Xzozoga ,Dam nano/


Néha változtatok a wobbler jellemzőin,pl túlsúlyozom ,vagy  súly nélkül készítem.
Vagy olyan típust élesztek fel halottaiból, mint a legendás SFR 7  .
Aminek az idei legnagyobb Velence-tavi csukámat köszönhetem.(2,60-as)

Színek tekintetében  inkább a táplálék halakra hajazzon, de van, hogy elkap a gépszíj és kicsit érdekes színű vobler a végeredmény.
A drótozást és a súlyt minden esetben a fa testű halaknál epoxival ragasztom be ,ezzel nincs utána gond akár harcsa is rácsimpaszkodhat a voblerunkra.









Nála 20 ig számoltam a tigriseket 3 süllő és 3 nagy balin csábult el (2-3kiló ig)
 Egyik őszi  napon Dinnyésnél, ami agyondobált pálya egy lehetetlen helyen bevetettem a kis killert.
Intenzív veretés, súlyozatlan test.
Lehetetten, mert a hely nagyon be van nőve hínárral és műcsalikat nehéz vezetni közte és rajta.
                                                                                         
A kis kedvencem ,akivel idén nagyon sok halat fogtunk(jobb felső sarok)











Azon a napon egy kis koppintáson kívül nem volt akció,na gondoltam itt van most a te időd letesztelem a mozgásodat.
Dobtam egy rövidet és figyeltem a mozgását,a partnál járt, mikor egy kis kroki felnyúlt érte-na ni csak érdekel ,akkor ismételjünk- és kellett neki, meg is ragadta, talán méretes volt de ment is vissza.
Aztán pár hosszú dobás és ismét akcióóó  egy bőven méretes harcolt -summa- summarum aznap négyet fogtam a kis mellőzött gyönyörűséggel.. A telefonom órája akkor12 órát mutatott fél óra leforgása alatt 4 csuka, egyiket sem hoztam el, de az elméletem akkor és ott működött.
Fa és pur.
A teljesség igénye nélkül.
SFR-7 klón és variánsai.
Általam készített terelő nyelvek uretán gyantából.

Magnum klón, harcsára felkészítve.

2 es csuka
Telefonos kép.
 És hogy a post ne legyen teljesen haltalan .
Na megyek pecázni majd folytatom.






















3 megjegyzés:

  1. Már megint pecázol? :P

    Miért zöld mindegyik voblered?

    VálaszTörlés
  2. A voblerek öntése azért nem egy hú de könnyű dolog,és némi anyagi ráfordítást is igényel .
    a smooth-on pur 6000 ft és az oxam v1 vagy 4 rugó.
    De cserébe az eredetivel megegyező forma és tulajdonság a jutalom.
    Lehet mérlegelni.

    VálaszTörlés