Az élet, elég mostohán bánt vele és az elöző gazdája sem kímélte, már ami a belső tulajdonságait illeti.
A küllemét nézegetve, nagy hibákat nem lehet felfedezni ,de amint a dobjától megszabadítottam ,elborzadtam.
A leszorító anya (mint ha késsel akarták volna kioldani).
Mivel, az anya spéci méret ,(gyárilag adnak hozzá kulcsot) és énsem tudtam másképpen oldani a szoros kötést ,kénytelen voltam finom ,gravir fejjel lefurni ,csak bízni tudtam benne ,hogy nem ragasztották oda valami oknál fogva (Fund Karcsi is erre gyanakodott).
Az orsó ,rendkívüli és halhatóan morgó hangot adott tekeréskor, és ez pergetésnél kimondottan zavaró tud lenni :-)
A gyári hajtókar, valahol a nagyvilágban eltünt és ezt ,talán egy twi poweréval pótolták,mivel betekerös kar.
A nyaki csigán ,semilyen kopást nem tudtam felfedezni,viszont a tányérkerék fogazatán lévő feketebevonat teljesen le volt kopva.
Ez ,véleményem szerint egy gyári műanyag festékbevonat ,ami hivatott védeni az alu ötvözet kopását.
De ,ha egy rendes bronz fogaskereket raktak volna be a Japcsi mérnökök ,akkor az a pár gramm súly megakadályozza az ilyen mérvü kopást,igaz akkor felkopna az álluk ,mert nem vennénk sok orsót :-)
Bár, ezt az orsót fénykorában 159 000 jó pénzért forgalmazták néhol.
Nekem, a töredékébe került :-)
És, ami röhely alkatrészt nem lehet hozzá beszerezni.
Hát ,nézzük a hézagolós megoldást az alsó részen sok hézagoló alátét volt rakva ,ezért a tányérkerék fogazatát felemelte a nyaki csiga vályatából és kevés felületet fogott ,ezért adta a morgó hangot.
Aki, ezt így csinálta, inkább más hobbit válaszon, mert ezzel, csak több kárt okoz az orsónak és saját magának is. ( de ez az én véleményem )
Miután,kijátszottam magam a hézagolással az orsó elvesztette morgó hangját, és átment csendes társba.
Egy kis kottyanás, még érezhető ,de arra is van megoldásom ,de ez egy következő történet lesz.
Mostmár, sima a futása az orsónak, és remélem a tavaszi pergetésekkor, csendes esték hű társa lesz.
üdv WOLFY
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése