Összes oldalmegjelenítés

2011. november 16., szerda

Egyedi wobblerek készítése




A kezdetek kor én is próbálgattam lemásolni a bevált formákat több –kevesebb sikerrel, de aztán mivel a hibázás lehetősége nagy és nem tudtam több egyforma darabot készíteni ezért gondoltam, kipróbálom Tóth mester által készített fa halakat./amiben nem is csalódtam/
A barkácsolni szerető fiatal és idősebb pergető horgászok egy nagyon használható kollekciót tudnak összeállítani ezekből.
Egyedi a vobler attól lesz véleményem szerint, hogy saját elképzelésünk szerint „öltöztetjük „fel halvadaszat

halvadaszat
SFR 5-7 ES KOLLEKCIÓ
ÉS SSR -9 DUÓ
halvadaszat
Javaslom, hogy aki el akar kezdeni wobblereket készíteni, az vegye fel a kapcsolatot Tóth mesterrel, mivel a másoló esztergával készült abachi wobblertestekben nem fog csalódni.
Precízen kidolgozott faanyag, és ha úgy kívánja méretpontos rozsdamentes drótozás és esetleg terelőnyelv el kapja az árut.
halvadaszat
A dekorálásra számtalan lehetőség kínálkozik/ fóliázás, festés, matricakészítés,/
A szemeket festékek pecsételésével, vagy 3d szemek ragasztásával tehetjük élet hűvé a wobblerünket.
A nyers fa testet először is impregnálni kell ez által vízállóvá, tesszük és az anyag, kissé keményedik, valamint pórus tömítése is megvalósul.
Ezt hígított lakk vagy nitró festékkel megtehetjük, a nyelvfészket érdemes kitörölni minden mártás után nehogy a sok festék eltömítse.
A drótozást és az esetleges ólmozást én epxi gyantával ragasztom a testbe, ami szerintem igen nagy erőhatásnak kitett wobblerből sem szakad ki egykönnyen.
Majd a sok mártás és a rétegek közti csiszolást követően egy plasztikus felületű wobblertestet kel ,hogy kapjunk.
Ami már alkalmas, arra hogy a festést megkezdjük rajta.
Alkalmazhatunk különböző mintázatú hálóanyagokat és sablonokat csak a fantázia, szab határt alkotó tevékenységünknek.
Én az elkészített wobblereimet epoxival vonom be szerintem ez egy elég erős és kopásálló réteget ad nem utolsó sorban víztiszta.
Nagyon sok múlik az alap munkán a lényeg, az hogy a felület egyenletes és homogén legyen rajta az alapozás és ne hibák, és lukak legyenek a fatesten.
Ha már nekünk tetszik és megvagyunk elégedve a munkánkkal az már fél siker a másik fele a halakon is múlik .
De ha, olyan wobblert készítünk, ami nekünk nem tetszik abban nem lesz bizodalmunk, és nem fogjuk igazán használni következés kép a dobozban hal, sem rabol rá.halvadaszat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése