Összes oldalmegjelenítés

2012. november 26., hétfő

Az othon készített woblerek,vagyis a home made wobler

Nagyon sok buktatóval,de örömökkel és nem utolsó sorban kreatív elfoglaltsággal áldja meg azokat akik erre a tevékenységre adják a fejüket .
Akik csinálják azok gondolom egyetértenek ezzel a bekezdéssel ,akik nem azok meg próbálják ki.
Én nem tartozom azok közé, akik kikiáltják magukat holmi légből kapott  woblerkészítő iparosnak ,vagy vállalkozó ,ne adj isten még mesternek is./van ilyen/ :-)
A purhab ból készített woblereknek azért, van számos buktatója amit ha az ember nem figyel oda könnyen zsákutcába kerül.
Először a formát, precízen el kell készíteni,én a 3 pontra szegeket öntök be.
Az anyagot megfelelő módon kimérni ./az 1/1 es arány a smoot on foam it 15 nél nem igazán válik be.
Itt inkább a 2 /1 es arány ami kell.
Ha készen van a test és az ólmozás is megfelelő akkor jöhet a sorjázás de finoman ,és a terméket legalább 2 hetet pihentetni kell .
Az okokat tudjuk ,/gázképződés miatt/
Aztán ki -ki elképzelése szerint dekorálhatja .

A műgyantákról pár gondolat.
Próbáltam az ablonci félét ez egy poliészteres gyanta ,2 hátránya van számomra,büdös .és túlságosan kemény, a csukafogak, szépen leszedik a gyantát és a festéket is.
Jó alternatíva az uve 20 könnyen beszerezhető és tartós felületet ad.
De ,nekem kissé kráteres  felület keletkezett sokszor, amit csak több réteg felvételével sikerült orvosolni.
Aztán még 2 féle epoxi  gyantával kísérleteztem a  Noviától az egyik az ígéretes.

Ha valaki jó gyantát akar ,annak javaslom a Flex Coat gyantát ,hát az valami csoda.
A keverési arány 1/1 nem lehet téveszteni ,azért ezek a Jenkik tudnak valamit.
Festékekből, ami nekem bevált az az alder airbrush festékek .Gyors száradás, remek porlasztás, takar mint a pokróc és jó a színválaszték.
.
Ha, az ember eljut, a műcsali készítésben egy bizonyos fokra ,és az általa készített woblerral ,kanállal fog halat ,nincs megállás ,készíti a többit.
Részemről a pergetésben nem azt találom kihívásnak már ,hogy tudok e fogni halat műcsalival ,hanem azzal fogjam amit én készítettem.
Remélem nem hangzott nagyképűen ,mert én is még csak tanulom a pergetést ,amit  szerintem soha sem lehet kitanulni.
Ha belegondolunk, a legyezés művelő szakik sem azokra a fogásaikra a legbüszkébbek amit egy gyári léggyel fognak.
Persze az is értékes fogás de egy saját csalival azért az más.
Aki nem így gondolja az cáfolja meg.
Persze azzal is tisztában vagyok,hogy sokaknak ,nincsen lehetőségük otthon fabrikálni ,bár a horgász leleményes teremtmény. :-)

 Mivel csoda csali nem létezik, ezért több féle méretet és különböző, adottságú csalikat kell készíteni, az adott vízhez hangolva.
Ezt ,minden horgász el tudja dönteni, mely színeket favorizálja ,én nem akarom osztani az észt.

A különféle ,méretű woblerekkel ,sokat lehet kísérletezni ,ha a nyelveket megvariáljuk.
Példa okáért egy ssr 9 es tesbe magnum nyelvet rakva ,egy más mozgású , és más mélységben vezethető woblert kapunk.
És még sorolhatnám.
Ezt pur habos testtel is meglehet csinálni.


és a képek





























3 megjegyzés:

  1. Ez minden szép és jó, de csak másolatokat tudsz készíteni vagy vannak saját tervezésű wobblereid is? Azok a rapala nyelvek jogi szempontból elég neccesek, mivel a rapala név levédett, de ez a te dolgod. De így nyilvánosan mutogatni

    VálaszTörlés
  2. Üdv névtelen .
    Ha, nekem véleményem van, vagy a nick nevemet, vagy a nevemet adom hozzá!
    Igen, vannak saját tervezésű és fejlesztésű woblerek is amit készítek.
    Pl jerk és gilderek .Szintén fent vannak.

    üdv Asszony István

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés