Összes oldalmegjelenítés

2012. július 17., kedd

When you cry


61 cm  saját készítésű csalival!

Elnézést kérek azoktól, akik olvastak volna a blogon valami érdekeset ,csak ,hát nem volt érkezésem a gondolatokat és cselekményeket betűvé alakítani.
Némileg ezt pótolni fogom,talán.
Igaz, ezen a nyáron is kikellet hagyjam a Kanári- szigeteki kiruccanásomat ,De a Tiszáig eljutottam ismét!!
És most motort is vittünk egy 2,5 hp saljutot ,végül is nem egy lóerő bajnok,de az evezést kiváltotta és így nagyobb területet tudtunk bejárni és a kuttyogatásra is maradt erő.
Erről majd később .

E hónap 15 én is kint evett a fene a tónál és egy kis spiccbotozásra adtam a fejem ,ami elég jól sikerült.
Szép dévéreket és compót is sikerült fognom az előző napon .
Aztán 15 én a légnyomás ,meg a fenti erők összejátszottak ellenem ,és olyan felhőszakadásban égzengésben motoroztam haza ,hogy a cipőmből is folyt a víz.
Aki már járt így, az tudja miről brekegek, aki meg nem, próbálja ki.
Persze mire hazaértem és tisztába raktam magam ,az eső is el ált és sütött a nap.
A 16 i nap eléggé szelesre sikerült,mikor kimentem ,kellemes északi szél tombolt ,és a hullámtörőn való horgászat felejtős lett ezért azt nem is erőltettem.
Ezért ,az egyik kis teremtményemet tettem fel, hátszélben is óriásit lehet vele dobni és szépen a hínármezők felett kelleti magát.




Pár harci sérülés már díszíti a kis testét ,de így van ez jól lássuk be.

Dobtam 2 öt és éreztem a hínár jelenlétét ,aztán a harmadik dobásba valaki belenyúlt erőszakosan én meg betöröltem neki és jó súlyba akadtam, ami rúgott egyet,egy duplázás sosem árt ,hogy fogjon a horog.
Hoppá ,nincsen fent semmi védelem ,csak a csupasz fonott,, de mikor feljött láttam a horog jól tart ,-de aztán a szájába került a csatában a csali,  de nemtudta elmetélni a zsinórt.
Hát esélye volt, így én nyertem .
Egyébként már vitte el csuka a kedvenc Cservimet ami azóta leselejteztek a többi fajtársai.
Akkor is csupasz volt a fonott és kapás után egy akasztás és csak jön a fonott ernyedten,de két perc múlva megjelent a felszínen a kis kedvenc.

Ez a jószág a 61 centiével közel 3 asnak gondoltam .

Ez hazakísért, amit a sok 40- 45 centis visszaengedett csukák után, talán meghálálta a tó nekem.

Ma beszéltem egy húshorgásszal /szándékosan nem írtam sportit, pedig lényegesen kevesebb karaktert kell lepötyögni/
Tavalyi évben 65 csukát vitt haza abból 3 db 3 kilós volt a többi 40 45 cm es /én kb annyit engedtem vissza/
A feleségének halboltja van Pesten és viszik a népek,hát itt nincs idejük megnőni kérem .

Nagy reményeket fűzök hozzájuk az ősszel

üdv Wolfy



A Velencei-tó vízszintjével kapcsolatosan kérdés jelent meg az Országos Vízjelző Szolgálat honlap fórumán. A kérdésre dr Csonki István válaszolt.
Idézünk a válaszból:
Az idei évben valóban rendkívül kevés csapadék hullott a Velencei-tó vízgyűjtőjén, ezért tavasszal szükséges volt a tó vízmennyiségének pótlása a Pátkai-tározó vízkészletének igénybe vételével. A vízpótlás hatására a nyári szezont a tavon sikerült a szabályozási sávon belül kezdeni. A rendkívüli melegek és a további csapadékhiány következtében azonban a tó párolgása jelentősen megnövekedett, az elmúlt héten rekordmennyiség, 5 cm, azaz megközelítőleg  1.250.000 m3 víz párolgott el a tó vízkészletéből.
A Dinnyési Ivadéknevelő Tógazdaság halastavainak vízpótlását az érvényes üzemeltetői hatósági engedély alapján, részben a Császár-vízből, részben a Velencei-tóból is kiveheti. Az ivadéknevelő havaria jelentése alapján a halak nagytömegű pusztulásának elkerülése végett, párolgási veszteségei pótlására rendkívüli vízátadást kért júliusban a tóból, melynek mértékét a kezelő Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság maximum 100.000 m3-ig engedélyezte. Ennek a vízmennyiségnek az átadása július 13-20. között történt, természetesen az illetékes Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség felé történő bejelentést követően. A vízátadás ideje alatt a tó 3 cm-t csökkent (129-ről 126 cm-re), melyből a tóra vetítve 2,6 cm (87%) a párolgási veszteség és az ivadéknevelő felé átadott mennyiség ugyancsak a tóra vetítve 4 mm veszteséget jelentett (13%). A Velencei-tó vízszintje a mai napon 124 cm, és jelentős mennyiségű csapadék hiányában további csökkenés várható.
















2 megjegyzés: